دنده معکوس

اکران هفت تله‌‌فیلم تولیدی شبکه یک در سینما فلسطین

در پی برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی تهران که از ۲۸ خرداد تا دوم تیر توسط سازمان سینمایی کشور و موسسه رسانه‌های تصویری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار می کند، 46 سینماگر از تلویزیون، سینما، سیمافیلم، شرکت‌های خصوصی فیلم‌سازی و غیره آثار خود را برای شرکت در مسابقه به جشنواره ارسال کردند که از میان 496 فیلم متقاضی، 49 فیلم به بخش مسابقه راه پیدا کرد که هفت فیلم آن مربوط به شبکه یک صداوسیما است.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، فیلم‌های راه یافته شبکه یک به مسابقه نخستین جشنواره ویدیویی که در هفت بخش مختلف برگزار می‌شود، عبارتند از: در بخش کمدی: دنده معکوس به کارگردانی حسن فتحی و تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه و همچنین خداحافظ تهران به کارگردانی محمد رستمی و تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه در بخش فیلم‌های خانوادگی: لرزش زندگی به کارگردانی علیرضا بذرافشان و تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان و فیلم پروانه‌ها به کارگردانی ناصر رفائی و تهیه‌کنندگی علی تقی پور، در بخش اجتماعی: بیا از گذشته حرف بزنیم به کارگردانی حمید نعمت‌الله و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی در بخش فیلم های پلیسی فیلم پایان بازی به کارگردانی کاظم معصومی و تهیه کنندگی علیرضا رئیسیان در بخش رویش یاس‌های جشنواره نیز فیلم تلفن همراه به کارگردانی شهرام شاه حسینی و تهیه کنندگی بهروز خوش رزم به بخش مسابقه راه یافتند.

قرار است هفت فیلم برگزیده نهایی نخستین جشنواره فیلم های ویدیویی، 29 و سی‌ام خرداد در سینما فلسطین اکران عمومی شود.

***

دوازدهمین قسمت مجموعه «گلبرگ حماسه» این بار از زبان «ماهر باشتان» حکایت می‌شود.

به گزارش سرویس تلویزیون ایسنا، تاکنون 11 قسمت از مجموعه 14 قسمتی گلبرگ حماسه که با موضوع نقش زنان در دفاع از مرزهای ایران ساخته شده، روی آنتن شبکه یک رفته است.

امروز ـ یکشنبه ـ ساعت 18:20 دوازدهمین قسمت این مستند که توسط غلامعلی بامداد ساخته شده و روایت داستان زندگی خانم باشتان است را می شنویم. او که پرستاری اهوازی است در ابتدای جنگ تصمیم می گیرد در شهر بماند و از مجروحان جنگ پرستاری کند و … .

مجموعه مستند گلبرگ حماسه کاری از گروه حماسه و دفاع شبکه یک است که سیده زهرا حسینی بعنوان مشاور تحقیق و فاطمه دوست کامی بعنوان نویسنده در ساخت آن نقش داشته اند.

دست‌اندرکاران ساخت «گلبرگ» حماسه عبارتند از:

غلامعلی بامداد: تهیه کننده و کارگردان مهدی معماریان : مدیرتولید، مهرزاد ناظری :مشاور کارگردان، مهدی فردیان:تدوین، صدابردار: بهرام کمندی، تصویربرداران: مهدی و حسین معماریان، نادر فرخی‌زاده و تیتراژ: سید رضا فاضلی، سیده زهرا حسینی: مشاور تحقیق.

نمایش بیشتر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا