آنام

افشین عزیزی آهنگساز «آنام» شد

افشین عزیزی آهنگساز سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تازه ترین فعالیت های خود بیان کرد: به تازگی کار مجموعه تلویزیونی «آنام» به کارگردانی جواد افشار را آغاز کرده ام و چون داستان سریال در تبریز اتفاق می افتد تلاش کرده ام از موسیقی آذری نیز برای پیشبرد کار استفاده کنم. از سوی دیگر چون فضای تاریخی سریال هم فضایی بین گذشته و حال است از این جهت کوشش شده تا در موسیقی نیز این حس به مخاطب القا شود که بتواند هر چه بهتر با اثر ارتباط برقرار کند.


وی ادامه داد: آنچه برای موسیقی این سریال طراحی شده استفاده از سازهای آذربایجانی از جمله قوپوز، دودوک، کمانچه و تار آذری در کنار ساختاری ارکسترال است که همواره در کارهایم به آن توجه می کردم. ضمن اینکه با توجه به تسلط اسماعیل عفیفه تهیه کننده روی موسیقی و حساسیت جواد افشار کارگردان سریال، ما در این مدت دایم در حال چالش هستیم که کار به بهترین شکل برای ارائه به مخاطبان ارائه شود. البته برای کار دو تیتراژ ابتدای و انتهایی نیز طراحی شده که هنوز نام خواننده تیتراژ انتهایی آن مشخص نیست و به زودی جزئیات آن اعلام می شود.
این آهنگساز بیان کرد: کار دیگری که آهنگسازی آن را به عهده دارم مستندی به نام «در جستجوی فریده» به کارگردانی آزاده موسوی و کورش عطایی است که داستان آن زندگی دختری به نام فریده است که یک خانواده هلندی در دوران طفولیت سرپرستی او را به عهده می گیرند و وی را به هلند می برند و فریده بعد از حدود ۴۰ سال تصمیم می گیرد پدر و مادر خود را پیدا کند. محتوای فیلم به گونه ای است که باید روی آن موسیقی خاصی را کار کرد و با توجه به این موضوع که این مستند در ایران و هلند می گذرد لازم به طراحی و ساخت موسیقی با توجه به موقعیت جغرافیایی هر دو منطقه است که امیدوارم بتواند مورد پسند مخاطبان قرار گیرد.
عزیزی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: یکی از مهم ترین کارهایی در این چند هفته به شدت روی آن متمرکزم ساخت موسیقی بخش همدان «مستند ایران» به تهیه کنندگی حسین طاهری و کارگردانی ایرج عاشوری است که کار بسیار سنگینی است زیرا با توجه به غنا و گستردگی جغرافیای فرهنگی همدان می طلبد که برای موسیقی این بخش با دقت بسیار بیشتری کارها انجام گیرد. به هر حال با توجه به اینکه موسیقی نقش بسیار مهمی در تولید این مستند دارد ما روی آن تمرکز زیادی داریم.
این هنرمند جوان عرصه موسیقی در پایان توضیح داد: در بخش همدان «مستند ایران» همچون بخش های گذشته این مجموعه محمد معتمدی به عنوان خواننده حضور دارد و ما در این بخش تصنیف هایی را آماده کردیم که آهنگسازی و تنظیم آن بر عهده من است و به زودی جزئیات موسیقی این بخش نیز در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا