مصاحبه و گفتگو

تلویزیون و نمایش خانگی رقابت کنند نه تخریب!

درمورد اینکه اگر تلویزیون به تولیدات جذاب و ماندگار گذشته خود برگردد، شبکه نمایش خانگی همچنان مخاطب امروز خود را خواهد داشت یا خیر با اسماعیل عفیفه تهیه کننده آثاری چون «آنام»، «پس از باران»، «زمانه» و... به گفت و گو پرداختیم. او می گوید مخاطبان از تلویزیون و شبکه نمایش خانگی انتظارهای متفاوتی دارند. هرکدام از آنها باید باتوجه به کارکرد و مخاطب خاص خود به تولید سریال بپردازند.

اسماعیل عفیفه تهیه کننده تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا با اشاره به اینکه تلویزیون و شبکه نمایش خانگی دو مدیای متفاوت هستند بیان داشت: در تمام کشورهای دنیا کنار شبکه های تلویزیونی مدیاهای دیگری وجود دارد که به تولید فیلم و سریال می پردازند که هر کدام از این رسانه ها در رقابت با یکدیگر مخاطبان زیادی دارند. بنابراین تلویزیون و نمایش خانگی دو رسانه مجزا از هم هستند که انتظار مخاطبان از هر کدام آنها متفاوت است. در نتیجه هر کدام کارکرد و مخاطب خاص خود را دارند و می توانند کنار یکدیگر به حیات خود ادامه دهند.

تهیه کننده سریال «آنام» با تاکید بر اینکه تلویزیون و نمایش خانگی نباید یکدیگر را تخریب کنند، بیان داشت: در ایران این فضا باید حاکم شود که هر رسانه ای به جای تخریب دیگری با آن رقابت سالم کند.  دقیقا مثل کشورهای مختلف در جهان که با این روش توانستند روز به روز ارتقا یابند. تلویزیون باید درنظر گیرد رقیب جدی به نام نمایش خانگی دارد. بنابراین باید روز به روز به روز کیفیت آثارش را بالا ببرد تا در مقابل نمایش خانگی احساس کند رسانه ای پویا و فعال در رقابت با او وجود دارد پس او هم باید  تلاشش را کند با ارتقای کیفیت سریال هایش مخاطبانش را حفظ کند.

عفیفه ادامه داد: در صورت تحقق این امر اقتصاد رسانه تصویری رونق می گیرد و در نهایت این موضوع به نفع مصرف کننده یا همان تماشاگران است. مردم ما حق دارند فیلم و سریال های باکیفیت ببینند اما متاسفانه رقابت ناسالم بین مدیاها باعث شده به مسائل حاشیه ای بیشتر اهمیت داده شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا