سالهای برف و بنفشه

صحنه‌های «سال‌های برف و بنفشه» در کاخ سعد آباد پایان یافت

با به پایان رسیدن تصویربرداری صحنه‌های مربوط به کاخ سعد آباد، ساخت سریال «سال‌های برف و بنفشه‌» به کارگردانی سعید سلطانی در تهران ادامه دارد.

اسماعیل عفیفه، تهیه کننده، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا با اعلام خبر بالا افزود: چند روزی است که تصویربرداری بخش سعدآباد به پایان رسیده و هم اینک کارمان را در خانه‌ای در تهران ادامه می‌دهیم.
وی با اعلام این که 45 درصد از تصویربرداری سریال تاریخی «سال‌های برف و بنفشه» به پایان رسیده است، ادامه داد: تصویربرداری این سریال تا اسفند ماه 85 ادامه خواهد یافت.
اسماعیل عفیفه که بیش از این در سریال‌های«پس از باران» و «خانه‌ای در تاریکی» با سلطانی همکاری داشته است‏‏، خاطر نشان کرد: مونتاژ سریال « سال‌های برف و بنفشه» هم‌اینک توسط محمود یارمحمدی در حال انجام است اما ساخت موسیقی تا به حال آ‎غاز نشده است.
وی پخش این مجموعه‌ی تلویزیونی را به سال آینده موکول دانست.
به گزارش ایسنا در سریال «سال‌های برف و بنفشه» بازیگرانی چون محمد علی کشاورزی، سام درخشانی، لاله اسکندری، جهانگیر الماسی، امیر آقایی،اسماعیل شنگله، شبنم قلی خانی، صالح میرزا آقایی، محسن قاضی مرادی، مهدی فقیه و رحیم نوروزی به ایفای نقش پرداخته‌اند.
داستان این سریال به قلم رضا جولایی به اواخر سال 1341 برمی‌گرد؛مهندس علی فلاح بعد از فارغ التحصیلی در رشته‌ی کشاورزی از اروپا به ایران می‌آید. او تصمیم می‌گیرد علیرغم مخالفت خانواده‌اش به شهرستان ورامین رفته و در قطعه زمینی که متعلق به پدرش است کار کند وبا گسترش کشاورزی شرکت کشت و صنعت بزرگی را در آنجا دایر کند. تیمسار امیر شاهی که از مالکان بزرگ منطقه و در ضمن پیشکار شاپور غلامرضا پهلوی نیز هست، از پشتکار و مدیریت علی خوشش آمده وتلاش می‌کند تا او را جذب تشکیلات خود کند.اما آشنایی علی با مردم منطقه ونزدیکی او با آنان به مزاق تیمسار خوش نمی‌آید. در چنین شرایطی است که وقایع خرداد 1343 رخ می‌دهد.
مردم پیشوا و ورامین دراعتراض به دستگیری مرجع تقلید خود حضرت امام خمینی (ره) قیام کرده وکفن پوش به سمت تهران حرکت می‌کنند و حضور ناخواسته‌ی علی در این ماجرا زندگی او را به سمت دیگری هدایت می‌کند.

نمایش بیشتر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا