پریا

هنوز مجبوریم سریال بسازیم و بگوییم ایدز هست

عمار تفتی بازیگر سریال «پریا» معتقد است کاراکتری که در این مجموعه آن را ایفا می‌کند هیچ پیامی برای مخاطب ندارد چرا که این کاراکتر یک آدم واقعی است.

این بازیگر که کاراکتر شهرام را در مجموعه «پریا» ایفا می‌کند، در گفت‌وگو با ایسنا درباره نقش خود که به عنوان نماینده‌ بخشی از جامعه در این مجموعه نمود دارد، اظهار کرد: باعث خرسندی است برای هر بازیگری که نقشی که به او پیشنهاد می‌شود طوری طراحی شود که کاملا نمود بیرونی داشته باشد و تماشاگر به صورت ملموس با او در ارتباط باشد و در عین حال به هیچ عنوان تیپ نباشد، یعنی اینکه در عین آشنایی منحصر به فرد هم باشد. با این تعریف شهرام یک آدم واقعی است. یک آدم معمولی که در عین حال دست من بازیگر را برای حضور در دنیای خودش بازتر می‌گذارد و من را مجبور به حفظ قواعد تیپ خودش نمی کند.

تفتی در ادامه درباره موضوع مجموعه «پریا» (ایدز) که دست روی حساسیت‌های جامعه گذاشته است و مسائل جامعه را به مخاطب ارائه می‌دهد، موضوعی که مطرح کردن آن همواره با اما و اگرهایی روبه‌رو بوده است، اظهار کرد:‌ صرف نظر از اینکه این قصه چه هدفی دارد، نکته‌ای تأمل برانگیز است و آن اینکه ما کمی باید حساسیت‌هایمان را کمتر کنیم و همه چیز زود به هر کسی برنخورد. سال‌هاست که ایدز مسئله حساسی در جامعه ماست. متأسفانه ما هنوز در جامعه مجبوریم سریال بسازیم و بگوییم که چنین بیماری وجود دارد. در حالی که به جای حساس بودن روی این موضوعات باید به عنوان موضوعات عادی بشری به آنها نگاه کنیم تا بتوانیم به آنها بیندیشیم و راهکار بیابیم. حساسیتهایمان گاهی به روشنی نمایانگر تعصباتمان است.

او ادامه داد: اگر مسائلی همچون ایدز دست به گریبان همه در دنیاست اقشار مختلف جامعه باید این مسئله را جدی بگیرند. به عنوان مثال ما هنرمندان و بازیگران می‌توانیم ابزار آگاهی برای این مسئله باشیم نه اینکه آن را سانسور کنیم تا به کسی برنخورد.

این بازیگر که پیش از این با حسین سهیلی‌زاده در مجموعه «نیاز» همکاری داشته است، درباره کاراکتر شهرام توضیح داد: شخصیت شهرام در حقیقت نه آدم خوبی است و نه بد بلکه یک آدم معمولی است که جنبه‌های خوب و بد دارد و در موقعیت‌هایی جذاب و یا نفرت‌انگیز می‌شود و داستان زندگی برایش به گونه‌ای پیش رفته است که دست به اشتباهاتی زده است که اغلب جبران‌ناپذیر هستند و از جایی که کاراکتر شهرام معرفی می‌شود و او را می‌بینیم اتفاقاتی برایش رقم می‌خورد که در هیچ کدام قصد و نیت بدی نداشته است اما معادلات نادرست اتفاقات غیرقابل برگشتی برایش رقم می‌زند و این داستان او را به ناکجاآباد می‌برد. اما در نهایت امید به قرار دارد. اینکه بهار کاراکتری که به عنوان همسرش در «پریا» معرفی می‌شود، به زندگی با او برگردد.

تفتی در ادامه درباره تأثیر به تصویر کشیدن شخصیت یک فرد معتاد که به گفته خود او بر اساس یک کاراکتر واقعی طراحی شده است، اظهار کرد:‌ این داستان به گونه‌ای رقم خورده است که بیننده با حداکثر نتیجه‌ای که یک اشتباه می‌تواند به بار بیاورد رو در رو شود و تلاش من این بوده که این کاراکتر شبیه‌تر به آدم‌های واقعی جامعه باشد تا تأثیر مضاعف روی آن‌ها بگذارد و در حد امکان قابلیت همذات‌پنداری داشته باشد در این زمینه نهایت توانم را در بازی نکردن به کار بردم.

او در پایان گفت‌وگوی خود یادآور شد: کاراکتر شهرام در «پریا» هیچ پیامی برای مخاطب ندارد چرا که این کاراکتر قصه یک آدم واقعی را روایت می‌کند. امیدوارم هر تماشاگر پیام متفاوتی از او بگیرد چرا که او یک آدم واقعی است.

عمار تفتی سپس درباره همکاری‌اش با حسین سهیلی‌زاده یادآور شد:‌ پیش از همکاری در مجموعه «پریا» در تابستان سال 94 سریال «نیاز» را با ایشان همکاری کردم و در سال 81 نیز در مجموعه «رستوران خانوادگی» ایفای نقش کردم. این فاصله در همکاری با ایشان بی تردید ارزش بازی در نقش شهرام و حضور در مجموعه پریا را داشت. از آقای سهیلی‌زاده به خاطر انتخابشان نهایت قدردانی را دارم. نقش شهرام عسگری را بی‌نهایت دوست دارم و امیدوارم نقش اثرگذاری باشد.

سریال «پریا» کاری از گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما است که به قلم سعید فرهادی نگاشته شده و بازیگرانی چون لادن مستوفی، امیرحسین آرمان، محمود پاک‌نیت، افسانه بایگان، امیررضا دلاوری، کمند امیر سلیمانی، عمار تفتی، رامتین خداپناهی، محمدهادی قمیشی و ساغر شکوری در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

این مجموعه تلویزیونی در 40 قسمتِ 40 دقیقه‌ای به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه تولید شده است که هر دو چهره‌ای شناخته شده در سریال‌سازی در تلویزیون هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا